Çekiliş Nedir ve Neden Pazarlamada Kullanmalısınız?

Çekiliş, şirketinizin görünürlüğünü ve hedef kitlenizle etkileşimini artırmanıza yardımcı olabilecek bir pazarlama aracıdır.

Yayınlanma Tarihi
01/12/2022



İnsanların bir çekilişin sonucuna neden bu kadar çok dikkat ettiğini hiç merak ettiniz mi? Çünkü sonucu merak ediyorlar. Çekiliş, şirketinizin görünürlüğünü ve hedef kitlenizle etkileşimini artırmanıza yardımcı olabilecek bir pazarlama aracıdır. En iyi çekiliş programları iyi uygulanmış, görünür ve ilgi çekicidir. İşletmenizin görünürlüğünü ve hedef kitlenizle etkileşimini artırmak için pazarlamanızda çekilişi neden ve nasıl kullanabileceğinizi keşfedelim.

 

Çekiliş Nedir ve Nasıl Çalışır?

Çekiliş, katılımcıları belirli bir konu veya kampanyada aldıkları tıklama sayısına göre ödüllendiren bir tür çevrimiçi pazarlama aracıdır. Buna bir ilgi dalgası da diyebilirsiniz. Çekilişlere katılan herkes ücretsiz hediyeler aldığından, bir çekiliş farkındalık yaratmanın harika bir yoludur. Çekiliş fikri, programa başarı şansı vermek için yarışmada yeterli katılımcıya sahip olmaktır.

İyi bir çekiliş programı, çekilişi yürüttüğünüz yarışma için net bir tanım yaparak başlar. Katılımcılarınızdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacağı için bu çok önemlidir. Örneğin, yeni bir ürün için çekiliş, katılımcıların yarışmaya katılmaları karşılığında üründen ücretsiz bir numune kazanacağı bir yarışma olarak tanımlanabilir. "KAZANÇ VER" veya "KAZANÇ KAZAN" gibi bir defaya mahsus teşvikler için çekiliş programları da oluşturabilirsiniz.

 

Pazarlamada Neden Çekiliş Kullanmalısınız?

Yukarıda belirttiğimiz gibi, çekilişler pazarlama için harikadır çünkü hedef kitlenizin ilgisini çeker ve onlara markanız hakkında düşünmeleri için bir neden verir. Uygulamaları hızlı ve kolay olduğundan, görünürlüğünüzü artırmanın ve ürününüzü yeni potansiyel müşterilerin önüne çıkarmanın harika bir yoludur.

  • Suları test etmek - Bir çekiliş düzenlemeye başlamadan önce, bir yarışma düzenleme fikri konusunda rahat olduğunuzdan emin olun. Sonuçları değerlendirmek ve fikirlerin işletmeniz için işe yarayıp yaramadığını görmek için zaman ayırmadan sürekli olarak çekiliş yapma alışkanlığı edinmek istemezsiniz.
  • Etkileşimi artırma - Bir çekiliş düzenlemenin en iyi faydalarından biri, müşterilerinizin markanızla etkileşimini artırmaktır. Bir şey kazanma şansları olduğunu bildikleri takdirde, ürünlerinizi kullanmaya ve önermeye devam etme olasılıkları daha yüksektir.
  • Hedef kitlenizin ilgisini çekmek - Çekiliş programlarının pazarlama için harika olmasının bir başka nedeni de hedef kitlenizin ilgisini çekmesidir. Ne kadar ilgili olurlarsa, gelecekte markanızı hatırlamaları ve önermeleri o kadar olasıdır.

 

En İyi Çekiliş Programları

Pek çok farklı çekiliş türü vardır ve hepsinin kendine özgü kuralları vardır. İşletmeniz için hangisinin en iyi olduğuna karar vermenize bir sonraki yazımızda değineceğiz.

 

Pazarlamada Çekiliş Nasıl Kullanılır?

Pazarlamanızda bir çekiliş kullanmak için öncelikle katılmak istediğiniz çekiliş türüne karar vermeniz gerekecektir. Çoğu durumda, bir çekilişe kaydolduğunuzda mevcut seçenekler listesinden seçim yapabilirsiniz. Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, aşağıdaki önerilerin her biri başlamanıza yardımcı olabilir. Öncelikle, ne tür bir ödül vermek istediğinize karar verin.

Örneğin, ürününüzün dijital indirmelerini dağıtmak istiyorsanız, size hediye olarak bir şeyler veren bir ödül seçeneği seçmek istersiniz. Ardından, kazananın hepsini aldığı veya kazananın ödülü alması gereken bir çekiliş türü isteyip istemediğinize karar verin. Son olarak, yukarıdakilerin hepsinin bir kombinasyonunu mu yoksa sadece birini mi yapmak istediğinize karar verin.

 

Sonuç

Bir süredir pazarlamayla uğraşıyorsanız ve henüz bir çekiliş programı görmediyseniz, çekilişi.com.tr göz atmanızı öneririz. Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, aşağıdakilerden biriyle başlamanızı öneririz:

  • Yarışmanız için bir tanım oluşturun. Bu, katılımcılarınızdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacaktır.
  • Temel rakamlarınızı almak için kısa bir anket yapın. Bundan sonra, daha iyi sonuçlar için yarışmanıza ince ayar yapmaya başlayabilirsiniz.
  • Takipçilerinizin yarışma hakkındaki düşüncelerini almak için bir anket yapın. Bu, kitleniz için en çekici olan yarışma türü hakkında fikir edinmenize yardımcı olacaktır.

Bu kılavuzun, bir çekilişin nasıl çalıştığına ve bunu pazarlamanızda nasıl kullanabileceğinize dair bir fikir verdiğini umuyoruz.



Beğenebileceğiniz diğer yazılar

Sadece kayıtlı kullanıcılar Popüler Çekilişleri görüntüleyebilir. Kayıt olmak ücretsizdir ve sadece bir dakikanızı alır.

Giriş Yap