Instagramda Çekiliş Sonucu Nasıl Belirlenir?

İşletmeler, bir Instagram yarışmasına katılan kullanıcılara ödül sunarak bir ürün veya hizmeti tanıtabilir.

Yayınlanma Tarihi
09/08/2022



Günümüz dünyasında sosyal medya, pazarlama için önemli bir kanal haline gelmiştir. Instagram bir istisna değildir ve birçok şirket bu kanalı ürünlerini ve hizmetlerini halka tanıtmak için kullanır. İşletmeler, bir Instagram yarışmasına katılan kullanıcılara ödül sunarak bir ürün veya hizmeti tanıtabilir. Bu durumda ödül, yarışmanın sonucuna tarafsız bir hakim tarafından karar verildikten sonra kazanana verilir.

 

Ancak, tüm işletmeler Instagram yarışmalarını platformda pazarlama aracı olarak kullanmakta başarılı değildir ve etkili bir Instagram yarışması oluşturmak için ne gerektiğini merak ediyor olabilirsiniz? Kendi Instagram yarışmanızı tasarlarken nelere dikkat etmelisiniz? Aşağıdaki infografik, Instagram yarışmaları aracılığıyla işletmenizi tanıtabileceğiniz çeşitli yollar ve bir sonrakini nasıl tasarlayacağınız hakkında bilgi sağlayacaktır!

İşletmeniz İçin Etkili Bir Instagram Yarışması Nasıl Oluşturulur

İşletmeniz için işe yarayacak bir Instagram yarışması oluşturmak için göz önünde bulundurulması gereken birkaç faktör vardır.

 

Katılımcı sayısı, kaç oy atılacağını ve yarışmanın nasıl biteceğini belirler. Ek olarak, bu sayı oy başına fiyatın zaman içinde ne kadar değiştiğini etkiler. Kaç oy atıldığını belirlemek için öncelikle yarışmanıza kaç kullanıcının katıldığını bilmeniz gerekir. Ardından, katılımcı sayısını kullanıcı başına verilen oylara bölerek toplam oy sayısına karar verebilirsiniz. Kullanıcı başına kaç oy verildiğini hesaplamak için, her bir katılımcının toplam oylarını kendi oy başına fiyatlarıyla çarpın. Instagram yarışmalarında iki tür bilet kullanılır: tek seferlik ve aylık abonelikler. Tek seferlik bir bilet, kullanıcıları tek bir yarışmada yalnızca bir kez oy kullanmaya sınırlar. Öte yandan, aylık abonelikler, kullanıcıların art arda 30 gün boyunca istedikleri sıklıkta oy kullanmalarına olanak tanır. Kaç biletin satıldığını belirlemek için, katılımcı sayısını tek seferlik biletler için oy başına fiyatla çarpın veya aylık abone sayısını, aylık abonelikler için oy başına fiyatı 30 ile çarpın. Sonuç, yarışmanıza katılan kullanıcılardan ne kadar para toplandığı olacaktır.

 

Yukarıdaki örneklere dayanarak, tek seferlik biletlerin her biri 1 ABD doları ve aylık aboneliklerin her birinin maliyeti 5 ABD doları olan bir Instagram yarışmasına katılan 100 kullanıcı olduğunda ne olduğunu gözden geçirelim: 100 x 1 $ = 100 $ 100 x 1 = 100 100 x 5 = 500 Mevcut tüm verileri topladıktan sonra, kazananların hesaplarından ücretler düşüldükten sonra en az 10 oy alan herhangi bir kullanıcıya 500$ değerinde bir ödül vermek adil olacaktır.



Beğenebileceğiniz diğer yazılar

Sadece kayıtlı kullanıcılar Popüler Çekilişleri görüntüleyebilir. Kayıt olmak ücretsizdir ve sadece bir dakikanızı alır.

Giriş Yap